Stefania Malmsten är Rodeos nya creative director

Foto Andreas Lind I takt med att Rodeo utvecklar verksamheten anlitas Stefania Malmsten som creative director för tidskriften Rodeo och Rodeo.net. Förutom att ha varit med och grundat två av Sveriges mest stilbildande tidskrifter – Pop och Bibel, tidningar som påverkade en hel generation – har Stefania Malmstens karriär hittills inkluderat formgivning av magasin (Vogue Hommes, BLM), böcker (Watkins’ Heroine, Feminista-serien), konstkataloger och utställningar (Helvete på Liljevalchs, Ann-Sofi Sidén, Carl Hammoud), butiker (Rodebjer, Malmstenbutiken), samt film- och teveproduktioner (The Black Power Mixtape, Arty). Efter en tid i New York ser hon fram emot att flytta hem och göra tidning igen. – Det ska bli gränslöst kul och lyxigt att få jobba med den här redaktionen, säger Stefania Malmsten.

Se artikeln här:


Originalartikeln: Stefania Malmsten är Rodeos nya creative director


Publicerat

i

av

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *