Orgasmkampanjen skapades efter von Triers Hitlerskandal

Han avlade ett tystnadslöfte efter nazistskandalen.Därför marknadsförs Lars von Triers ”Nymphomaniac” med orgasmaffischer. Grova skämt om bögar, porr, nazister, judar och förintelsen.Sedan portades Lars von Trier från Cannes-festivalen.– Vad kan jag säga, Jag förstår Hitler, även om jag tycker att han gjorde fel i vissa saker… Jag kan se honom sitta i sin bunker, hade han sagt då, enligt SVT.För att inte upprepa samma misstag bestämde sig regissören för att praktisera gammal hederlig tystnad.Så när von Triers nya film skulle marknadsföras uppstod ett problem: Hur gör man det utan att von Trier pratar?Pr-byrån Einstein Couple löste problemet. För The Guardian avslöjar byrån att detta var anledningen till den uppmärksammade kampanjen med orgasmposters.Tyst – då blev det succé– Lars har alltid gjort sina egna kampanjer tidigare, han har alltid vetat vad han sysslat med. Men den här gången ville han inte säga ett ord. Han ville ha en kampanj som kunde tala för filmen, så att han kunde hålla sin mun stängd och hålla sitt löfte om att inte prata med pressen, säger Philip Lipski på byrån.Det blev en succé.Skådespelarna Shia LaBeouf, Charlotte Gainsbourg, Sophie Kennedy Clark och Uma Thurman kastade alla kläderna för nakenkampanjen.”Sexuellt trovärdigt”Stellan Skarsgård trivdes allra bäst.– Stellan klädde av sig framför oss och spelade upp en mycket trovärdig sexuell akt för oss. ­Alla kvinnor på inspelningen tyckte att det var sexuellt mycket trovärdigt. Och han är 62.– Vi visste att den fungerade när vi la upp det första korta klippet och fick mer än tre miljoner träffar. Det finns bara fem miljoner invånare i Danmark, så vi visste att det hade nått utanför landets gränser, har Lipski sagt tidigare.

Läs mer här:


Cred & Källa: Orgasmkampanjen
skapades efter von
Triers Hitlerskandal


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *