Nya rekordpriser på Super Bowl-reklamen

Reklamplatserna i 2012 års upplaga av Super Bowl har sålt slut till rekordpriser. I snitt har reklamköparna betalat 3,5 miljoner dollar för 30 sekunder.

Totalt har 70 stycken 30 sekunder långa reklamplatser sålts, men vilka som köpt reklam vill NBC Sports inte avslöja, skriver CNN Money.

Go Daddy, som säljer internetdomäner, bekräftar dock att de kommer att göra reklam under Super Bowl för åttonde året i rad.

Century 21 Real Estate är ett annat bolag som köpt en reklamplats.

Huruvida Anheuser Busch InBev (står bakom ölen Budweiser) – som kanske är den mest klassiska annonsören under Super Bowl – kommer köpa reklam även i år är ännu oklart.

Se mer här:

Nya rekordpriser på Super Bowl-reklamen


Publicerat

i

av

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *