>Funderade lite över hur naturlig hudvård porträtteras i svensk media, i och med att jag fyllde i Damernas Världs lista över mina tre favoritprodukter.. Det syns allt oftare gröna alternativ, och magasinen skriver om det. Men det sker oftast som en helt egen företeelse, och de senaste reportagen jag läst i t ex Hälsa eller Mama har ställt naturlig hudvård mot konventionell hudvård. Experter har ställts mot experter. Forskning mot känsla. Som om vi måste välja…
För låt oss inse fakta – Dior, Chanel eller L’Oreal kommer inte att försvinna över en natt. Vi kommer fortsätta inspireras av deras kollektioner, modeller och innovationer, men allt fler av oss kommer också att leta efter och aktivt välja de naturliga, ekologiska alternativen. Då måste dessa två skolor inom hudvård få existera sida vid sida, både i badrumsskåp som i annonser och på topplistor. Inspireras t ex på brittiska livsstilsmagasinet Red, som i en artikel tipsar om olika produkter för att komma tillrätta med pigmentfläckar. Det ena utesluter inte det andra!
Vad tycker du?
Se mer här:
Originalartikeln: Naturlig hudvård är det nya svarta! – LivingGreen
Lämna ett svar