Acne, Gucci och Our Legacy har gjort det. Nu tar svenska designföretagen J.Lindeberg och BikeId rygg på dem och lanserar en modehoj. AV Redaktionen 16:08 / 11 / April / 2012 Nu gör svenska designföretagen J.Lindeberg och BikeId gemensam sak och lanserar en modehoj i silver metallic, som också präglas av något slags djurtema, med spindelnätsliknande mönster och en näbbliknande sadel i svart mocka. – Vi funderade kring hur cyklister skapar slumpmässiga rörelsemönster i städer och hur knytpunkter uppstår – rent designmässigt utgick vi från det, säger Anders Dahlberg, marknadsansvarig för BikeId. Hojen är försedd med två växlar, till skillnad från BikeId:s tidigare modeller som bara haft en, och sparsmakad design. Stefan Engström, global varumärkeschef för J.Lindeberg och känd för att cykla långa sträckor i branta berg på semestrar, kommenterar att ”cykeln har har varit ett drömprojekt”. Priset är oblygsamma 11 000 kr och kommer att finnas till försäljning i J.Lindebergs butiker och utvalda återförsäljare.
Se mer här:
Originalartikeln: J.Lindeberg lanserar cykel
Lämna ett svar