Rovio befinner sig i förhandlingar med kaffekedjan Starbucks om ett Angry Birds-samarbete.
2011-09-20 | Publicerad 15:18
Nu vill finska Rovio, företaget bakom succéspelet Angry Birds, samarbeta med kaffekedjan Starbucks för att nå ut till ännu fler.
Gosedjur, t-shirts och Hollywood-film. Det finska spelföretaget Rovios arga fåglar finns överallt. Snart också på Starbucks.
Enligt Wibe Wageman på Rovios marknadsavdelning befinner sig företaget i förhandlingar med kaffekedjan Starbucks om ett samarbete som öppnar för försäljning av Angry Birds-produkter på kedjans kaffeställen. Starbucks har ännu inte kommenterat saken.
Rovio tog in 42 miljoner dollar i investeringar i mars i år, och kan snart komma att hålla en ytterligare investerarrunnda som enligt uppgifter till Bloomberg skulle värdera bolaget till 1,2 miljarder dollar.
Följ E24 på Twitter eller Facebook
E24 PRISJÄMFÖRELSER – i samarbete med Compricer.se