Angry Birds i allians med Starbucks

Rovio befinner sig i förhandlingar med kaffekedjan Starbucks om ett Angry Birds-samarbete.

Rovio befinner sig i förhandlingar med kaffekedjan Starbucks om ett Angry Birds-samarbete.

2011-09-20 | Publicerad 15:18


Nu vill finska Rovio, företaget bakom succéspelet Angry Birds, samarbeta med kaffekedjan Starbucks för att nå ut till ännu fler.

Gosedjur, t-shirts och Hollywood-film. Det finska spelföretaget Rovios arga fåglar finns överallt. Snart också på Starbucks.

Enligt Wibe Wageman på Rovios marknadsavdelning befinner sig företaget i förhandlingar med kaffekedjan Starbucks om ett samarbete som öppnar för försäljning av Angry Birds-produkter på kedjans kaffeställen. Starbucks har ännu inte kommenterat saken.

Rovio tog in 42 miljoner dollar i investeringar i mars i år, och kan snart komma att hålla en ytterligare investerarrunnda som enligt uppgifter till Bloomberg skulle värdera bolaget till 1,2 miljarder dollar.

Följ E24 på Twitter eller Facebook

E24 PRISJÄMFÖRELSER – i samarbete med Compricer.se