Åhléns visar att mode inte har någon ålder med ny kollektion

I dag lanseras Åhléns modekampanj ”Gränslöst- har plagg en åldersgräns?” runt om i Sverige där de vill inspirera svenskar till att ha en mer gränslös inställning till stil och ålder och vi hejar på! Åhléns har i samband med kampanjen gjort en stor undersökning med modeprofessorn Philip Wakander för att se hur svenskar upplever olika klädesplagg och om dessa har någon åldersgräns. Här kan ni se ett smakprov av resultaten! Slitna jeans – Åldersgräns 33 år Magtröja – Åldersgräns 26 år Stora tryck – Åldersgräns 39 år Färgglada sneakers – Åldersgräns 43 år Baseballkeps – Åldersgräns 39 ” Vi anser att ingen ska behöva känna sig tvingad att pensionera klädesplagg för att normen säger att de är för gamla för dem. Vi är ett varuhus för alla och tycker att man ska kunna välja vilka kläder man vill, oavsett ålder.” Säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns

Läs mer här:


Källa/Cred: Åhléns visar att mode inte har någon ålder med ny kollektion


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *