United Colors of Benetton är ofta banbrytande i sina kampanjer och deras kampanjbilder går sällan obemärkt förbi. Sky Ferreira och stilsäkra Theophilus London syns nu i Bennettons nya kampanjlansering där det innovativa företaget gör det de är bäst på nämligen färg – med en touch av musikinfluenser. Oavsett om du gillar pop eller rock har Bennetton skapat en färgstark stil för alla.Genom att mixa musikens värld med mode förenar kampanjen mångfald – av människor, identiteter, kulturer och deras många melodier.Kampanjen representerar ”det bästa av dagens musik och kommande modeikoner”, enligt United Colors of Bennetton. Kampanjen är ett verk av den svenska och berömda modefotografen Mikael Jansson som tidigare plåtat för bland andra DKNY, Dior och Calvin Klein. Med hans kreativa öga och känsla för mode har han förvandlat de sex ambassadörerna till starka evokativa bilder.
Se mer här:
Källa/Cred: Färgchock i Bennettons nya kampanj
Lämna ett svar