Från och med början av juli kommer klädkedjan Monki att sluta sig till samlingen av internationella märken som finns tillgängliga på ASOS, den internationella modebutiken på nätet.Monki finns i 65 länder runt om i Europa och Asien och ASOS kommer att tillhandahålla större delen av sortimentet, såväl som en exklusiv linje framtagen i samarbete med, och enbart för, ASOS. Genom samarbetet når märket över 230 länder runt om i världen, ett värdefullt tillskott till det Sverige-baserade märkets egen webbutik, som för närvarande fraktar till 18 EU-länder.– Vi upplever en efterfrågan på vårt varumärke på marknader där Monki inte ens existerar idag. Vi är verkligen glada att ha ASOS som partner i att hjälpa oss att expandera och erbjuda vår unika syn på mode till alla våra fans – och inspirera nya, säger Lea Rytz Goldman, VD på Monki.– Vi är väldigt exalterade över att ha ett så modernt märke hos oss, med så tillgängliga priser. Monki har funnits på vår radar sedan det grundades 2006 så vi ser verkligen fram emot att introducera märket för Asos-kunderna, säger Nikki Tattersall, chef på WW Brands.
Fortsätt läsa:
Källa/Cred: ASOS tar Monki ut i världen
Lämna ett svar