Sofia Wistams Kristallen- kritik: "En klass för sig"

Fredrik Wikingsson, 44, drog ett kyligt skämt som sågade tv-branschen vid fotknölarna. Men efter Kristallengalan klev Sofia Wistam, 51, in och försvarade honom:– Kristallengalan är en direktsänd firmafest, säger hon.På fredagen gick Kristallengalan av stapeln på Stockholmsmässan strax utanför huvudstaden.Sveriges tv-elit samlades för att festa och dela ut priser – och en av dem var Sofia Wistam.– Jag är besviken att ”Sofias änglar” inte vann. Jag tycker att det är världens viktigaste program, berättar hon efter galan.Tv-profilen fortsätter:– Sedan älskar jag Pernilla Wahlgren, och hon vann inte heller.Sofia Wistam berättar att hennes ”Sofias änglar” är ett tv-format hon verkligen är stolt över:– Vi har nu spelat in tionde säsongen av ett program som förändrar folks liv, säger hon och fortsätter:– Jag tycker att ett sådant program behövs i en mörk värld.Men Wistam vägrade hänga läpp – och styrde snart kosan mot den pulserande efterfesten:– Jag är besviken, men ändå partysugen, sa hon.Vad tyckte du om Fredrik Wikingssons pik mot galan?– Kristallengalan är en tv-sänd firmafest, om man ska vara ärlig. Jag älskar tv-branschen och har varit i den i 25 år. Jag älskar att gå hit, men jag vet inte om intresset för det är lika stort.LÄS MER: Blev helt knäpptyst – efter Wikingssons ord Hon berättar att Filip Hammar och Fredrik Wikingsson faller henne helt i smaken:– Jag tycker att Filip och Fredrik var helt grymma när de höll i galan. Jag älskar Kattis också, men Filip och Fredrik var i en klass för sig. De var helt grymma och har min typ av humor.Sofia Wistam var dock nöjd med kvällens tillställning – men det var inte bara tack vare Kattis Ahlströms närvaro.– Det positiva med att SVT sänder Kristallen är att det inte är någon reklam. Det blir en koncentrerad gala som man sugs in i, säger WIstam.Följ Expressen Nöje på Facebook – där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Se artikeln här:

Cred & Källa: Sofia Wistams Kristallen- kritik: "En klass för sig"

Publicerat