Från kött-klänning till Diesel kampanj

I våras avslöjades det att ryktena var sanna, Lady Gags stylist och tidigare chefdesigner på Thierry Mugler, Nicola Formichetti blev Diesels nya Artistic Director. Nu sätter han igång sitt första projekt som AD för märket under parollen #DIESELREBOOT. Tumblr-fester Under de senaste månaderna har Diesel visat sig på Tumblr på sitt eget unika sätt och samlar en grupp nytänkande och orädda kreativa personer både på plattformen och genom att arrangera tumblr-fester över hela världen. Nicola Formichetti berättar: –Idén bakom kampanjen var att sammanföra den klassiska porträttfotoestetiken med de nya hjältarna i dagens generation: kreatörer som påverkar och skapar digitala DIESEL S.P.A.

Läs mer:


Källa/Cred: Från kött-klänning till Diesel kampanj


Publicerat

i

av

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *